Horeca

Balls & Glory

De tweede WinWinner-campagne van Balls & Glory was een groot succes. Meer dan 70 investeerders haalden hun portefeuille boven om het fast casual food-concept van Wim Ballieu te steunen in zijn ambitie om een Brusselse vestiging te openen en de foodtrucks te elektrificeren.

Je groeiplannen financieren kan via verschillende kanalen: de bank, kapitaalinvesteerders, PMV… Balls & Glory koos bij deze financieringsronde voor haar tweede crowdlendingcampagne bij WinWinner, om een gezonde mix in haar financiering te behouden.

“Met deze campagne wilden we onder meer onze nieuwe zaak in Brussel financieren. Dat is iets heel zichtbaars, en dat past heel goed in de geest van crowdlending: je spreekt je brede community aan, en investeerders zullen echt het resultaat van hun inbreng kunnen zien”, licht Wim Ballieu de keuze voor crowdlending toe.

Snel gefinancierd

Wim vond de voorbereidingen vlot verlopen: “Het was een goede zaak om er een externe partij bij te halen die onze financieringszoektocht heeft begeleid. Ook op story-vlak is het handig om eens iemand anders naar je concept te laten kijken.”

De lancering zorgde voor de nodige “gezonde stress” bij Wim. Maar tijdens zijn event voor een beperkte groep op de dag van de lancering kon hij al rekenen op de eerste toezeggingen van investeerders:

“Dat 1-op-1-contact met je investeerders is erg waardevol. Het is meer dan een investering, mensen geven ook feedback en nieuwe ideeën.”

Ook het netwerk van WinWinner-investeerders kon de campagne van Balls & Glory smaken. Beide netwerken brachten het fast casual food-concept na enkele dagen al naar het minimale doelbedrag van €75.000, en amper een week na lancering was het maximale doelbedrag van €200.000 binnen! Meer dan 70 investeerders tekenden uiteindelijk in op een lening aan Balls & Glory.

Extra courage

Hoe Wim terugkijkt op zijn tweede WinWinner-ervaring? “Crowdlending is niet de goedkoopste financieringsbron, maar de campagne heeft onze community wel versterkt.”

“Natuurlijk is het ook handig voor investeerders, die een mooi rendement kunnen halen”, gaat hij verder. “Daarnaast is een geslaagde campagne interessant in combinatie met andere financieringskanalen, bijvoorbeeld als hefboom naar de bank. Ten slotte krijg je ook als ondernemer een stevige motivatieboost: je krijgt extra courage om erin te vliegen.”

En wanneer mogen de Brusselaars Balls & Glory verwelkomen? “We zijn volop locaties aan het zoeken”, laat Wim weten. “Stay tuned!

Lees meer succescases zoals deze

Mercordi

Industrie
Lees meer over deze case

Swevers Real Estate

Vastgoed
Lees meer over deze case

Think Tomato

Food & beverage
Lees meer over deze case